Regulamin Sklepu Internetowego
I. Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia Usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.talanbhp.pl. Sklep prowadzi TALAN BHP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w Szczecinie, ul. Pomorska 61-65, 70-812 Szczecin, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000670762, NIP 9552421810, REGON 366890846, o kapitale zakładowym w wysokości: 1 235 000,00 zł, zwana dalej Sprzedawcą.- adres poczty elektronicznej:
obuwie.talan@gmail.com;
- pod numerem telefonu: +48 799070890;
- formularz kontaktowy dostępny na stronach Sklepu
Internetowego.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:- Dni
robocze – są to dni od poniedziałku do
piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do
czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której
przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w
ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w
Sklepie Internetowym;
- Kodeks
Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964
r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu
Internetowego, za pomocą której Klient może dokonywać określonych działań
w ramach Sklepu Internetowego;
- Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1]
Kodeksu cywilnego;
- Przedsiębiorca - Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art.
43[1] Kodeksu cywilnego;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym,
którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
- Umowa
sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w
rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
- Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz
Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca
2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204
ze zm.);
- Ustawa o
prawach konsumenta – ustawa
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
- Ustawa o
świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu
usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności
rodzaj i liczbę Towaru.
III. Zasadykorzystania ze Sklepu Internetowego
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod
warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient,
następujących minimalnych wymagań technicznych:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do
Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji
11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub
nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub
nowszej,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz
Javascript.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą
czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami
zawartymi w Sklepie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści
zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc,
zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób
trzecich,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób
niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie
określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub
umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji
handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób
nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w
ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku
osobistego,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny
z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami
korzystania z sieci Internet.
IV. Usługi
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu
Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez
Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym
dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez
wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na
jednej ze stron Sklepu Internetowego. Umowa o świadczenie Usługi
polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na
czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta
żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”.
- Klient ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta.
- Klient ma możliwość zgłoszenia odstąpienia od umowy za pomocą formularza kontaktowego. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą skorzystania z przycisku „kontynuuj”.
- Klient ma możliwość zamieszczania w Sklepie
Internetowym indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się
m.in. do Towaru czy przebiegu transakcji. Klient dodając wypowiedzi
oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie
prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej. Umowa o
świadczenie usługi polegającej na zamieszczaniu opinii o Towarach w
Sklepie Internetowym zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu
z chwilą dodania opinii.
- Wypowiedzi powinny być zredagowane w sposób
przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą naruszać obowiązujących przepisów
prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć
charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej
konkurencji. Zamieszczone wypowiedzi są rozpowszechniane na stronach
internetowych Sklepu Internetowego.
- Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
- Klient posiadający Konto, po zalogowaniu się do niego, ma możliwość dodania Towarów do listy życzeń. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na dodaniu Towarów do listy życzeń jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą usunięcia Towarów z listy życzeń bądź zakończenia sesji przeglądarki przez Klienta.
- Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (Usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi Newsletter.
- Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych
konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na
stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie
podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień
niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do
zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu,
może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu
wypowiedzenia.
V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na stronach
internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i
użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu
art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są
fabrycznie nowe i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie
aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz
Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego,
Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie
elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących
przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże
Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej
Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które
stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej
otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
- Złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym za
pośrednictwem telefonu, poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej lub
poprzez przesłanie wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego
następuje w Dniach roboczych oraz godzinach wskazanych na stronie
internetowej Sklepu Internetowego. W tym celu Klient powinien:
- podać podczas rozmowy telefonicznej, w treści
wiadomości elektronicznej lub w treści wiadomości wysłanej za
pośrednictwem formularza kontaktowego, kierowanej do Sprzedawcy nazwę
Towaru spośród Towarów znajdujących się na stronie internetowej Sklepu i
jego ilość,
- wskazać sposób dostawy i formę płatności spośród
sposobów dostawy i płatności podanych na stronie internetowej Sklepu,
- podać dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w
szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania oraz adres e-mail.
- Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia,
o którym mowa w pkt powyżej, podawana jest każdorazowo przez Sprzedawcę
ustnie po skompletowaniu całości Zamówienia lub poprzez poinformowanie w
drodze wiadomości elektronicznej wraz z informacją, że zawarcie przez
Klienta Umowy sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony
Towar, z tą chwilą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
- W przypadku Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca
każdorazowo po złożeniu Zamówienia za pośrednictwem telefonu, poczty
elektronicznej lub formularza kontaktowego przesyła Klientowi
potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez
Klienta, będącego Konsumentem (w odpowiedzi na potwierdzenie warunków
Zamówienia przesłanych przez Sprzedawcę) wiadomości elektronicznej na
adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, w której Klient: akceptuje treść
przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje
treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z pouczeniem o odstąpieniu od
Umowy.
- Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza
Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej
Klienta lub pisemnie na podany przez Klienta adres.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o
treści zgodnej z Regulaminem.
VI. Dostawa
- Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez
Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Klient może wybrać następujące formy dostawy
zamówionych Towarów:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej;
- odbiór własny w punkcie odbioru osobistego
Sprzedawcy.
- Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu w opisie
Towaru informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji
Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
- Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest
w Dniach roboczych zgodnie z pkt. VII ppkt. 2.
- Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód zakupu.
- Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano
różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy
spośród przewidzianych.
VII. Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich lub euro
według wyboru Klienta i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT,
cła oraz inne opłaty.
- Klient może wybrać następujące metody płatności:
- przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w
tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu
Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś
wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek
bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia);
- gotówką przy odbiorze osobistym - płatność w
punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja
Zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś Towar wydany zostanie
w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy);
- gotówką za pobraniem, płatność dostawcy przy
dokonywaniu dostawy (w tym przypadku realizacja Zamówienia i jego wysyłka
zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i skompletowaniu Zamówienia).
- Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu
informuje Klienta o terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności
za Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o
którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym
wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od
Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
- Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez
podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14
dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
- Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie
bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia udostępnianego przez Sprzedawcę na
stronie Sklepu.
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym
nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku Umowy o świadczenie Usług od
dnia jej zawarcia.
- Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty
elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest
wyłączone w przypadku:
- świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w
pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
- Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od
wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli,
i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub
służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar
ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do
użycia;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar
dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są
produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje
alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy
Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni
i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma
kontroli;
- Umowy, w której Konsument wyraźnie żądał, aby
Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne
niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub
Towarów;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
- Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
- Umowy o świadczenie usług w zakresie
zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu
samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono
dzień lub okres świadczenia usługi;
- Umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło
się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od
Umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia
od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na
odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły,
ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot
powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu
od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w
tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że
Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie
będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać
się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania
rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru
inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez
niego dodatkowych kosztów.
- Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru,
chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego
Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 –
576 Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta
gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy
kierować na adres TALAN BHP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ,
ul. Pomorska 61-65, 70-812 Szczecin, na adres poczty elektronicznej:
obuwie.talan@gmail.com, numer telefonu +48 799070890.
- Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien
przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe
dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na
adres wskazany w pkt. 3.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej
reklamacji w terminie do 14 dni.
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie
Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie
później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez
Klienta.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku
z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać
pisemnie na adres: TALAN BHP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul.
Pomorska 61-65, 70-812 Szczecin, na adres poczty elektronicznej:
obuwie.talan@gmail.com, numer telefonu +48 799070890.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i
nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej
reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do
poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie
rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do
jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty
otrzymania wezwania przez Klienta.
XI. Gwarancje
- Towary mogą posiadać gwarancję producenta.
- W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja
dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została
udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach
internetowych Sklepu.
XII. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące
możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego
polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a
Sprzedawcą;
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie
rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod
bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800007707 oraz przez
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl;
- złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej
platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną
na stronie Sklepu.
XIV. Postanowienia końcowe
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym
majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy,
domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do
formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może
następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- Zawarte w niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące
Konsumenta, w przedmiocie odstąpienia od umowy oraz reklamacji, stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego
na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej. Nie stosuje się zapisów o pozasądowych sposobach
rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych
pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane
sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu
postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych
pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane
sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie
mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach
Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.